Zoe Karssen
Zoe Karssen is een mooi voorbeeld hoe je vanuit een klein label kan doorgroeien naar een internationaal succesvol modelabel.
Zoe Karssen is een in Amsterdam gevestigd modelabel opgericht door fashion duo Zoe en Quince Karssen en zit momenteel bij de best verkopende merken van online high fashion shop Net-a-porter. De items zijn gewild bij internationale celebrities zoals Beyoncé en Kate Moss. Dit succes bereik je natuurlijk niet overnight.
In 2010 had Zoe iets op haar T-shirt getekend, een stylist gebruikte haar ontwerp in een fotoshoot en daarna zijn ze shirts op aanvraag gaan maken en in kleine oplages bij More Color textieldruk.
Wees voorzichtig met wie je zaken doet. Met de juiste mensen in zee gaan is bepalend voor je succes.
Quince Karssen - Zoe KarssenSinds de lancering in 2010 door het ontwerpduo Zoe en Quince Karssen is het label geleidelijk geëvolueerd tot een volledige ready-to-wear collectie bestaande uit een breed scala aan T-shirts, sweatshirts, breisels, bottoms, jassen en een high-end denimlijn.
Kenmerkend zijn hun sterke graphics en edgy slogans vaak met een link naar pop/rock culture waardoor ze naast de fashion scene ook zeer gewild zijn bij diverse celebrities. In combinatie met hoog waardige high end basics hebben zij een sterke niche in handen.
Vanuit hun hoofdkantoor in Amsterdam lanceert Zoe Karssen vier collecties per jaar, die worden verkocht via zoekarssen.com en een selectie van de belangrijkste verkooppunten wereldwijd, zoals Revolve, Shopbop, Merci (Parijs) en nog veel meer. Ondanks dit grote bereik willen de Karssens het bedrijf klein en persoonlijk houden, alles in eigen huis creëren, ondersteund door een hecht team. Alle shoots worden door Zoe Karssen zelf gefotografeerd.
Zoe Karssen wordt momenteel verkocht in 38 landen en heeft wereldwijd ongeveer 750 verkooppunten. Omdat de collecties van Zoe Karssen steeds progressiever worden, is deze passie voor innovatie ook van toepassing op communicatie- en creatieve projecten van het merk.
Momenteel laat Zoe Karssen het merendeel via eigen kanalen in het buitenland custom produceren. Maar voor spoedjes en collabs weten ze ons nog steeds te vinden.