Ninetyfour werd in 1994 geboren uit vriendschap. Het minimalistische merk gaat over zowel het contrast als de chemie tussen deze verschillende werelden. Het sterke karakter van het mondiale straat- en stadsleven inspireert Ninetyfour. Hier ontmoeten culturen elkaar en worden contrasten en cross-overs tussen verschillende stijlen gemaakt.

We came from nothing. Vooral in onze beginperiode heeft More Color goed met ons meegedacht. Hierdoor hebben we de juiste keuzes kunnen maken, waar we nu de vruchten van plukken.

Geronimo Tuhumena - Ninetyfour Label

Toen Geronimo en Kin-Ho hun label opzetten, hadden ze duidelijk voor ogen waar ze naar toe wilden. Het was altijd een fijne samenwerking over en weer. Ze hadden een speciaal oog voor T-shirts, caps en sweaters uit ons assortiment, die de meeste labels links lieten liggen. Maar na hun launch waren juist die items niet aan te slepen en werd het modebeeld erdoor bepaald. Ook gingen ze verder, waar ons werkt stopte. Wij borduurden bijvoorbeeld de caps. Waarna deze guys in hun studio alles stonden te customizen en distressen met latex en staalborstels. Ninetyfour is uitgegroeid tot een volwassen retail merk en produceert nu het grootste deel van hun collectie volledig custom made binnen Europa. Ze liggen nu in winkels allover the world. Een resultaat waar de heren hard naar toegewerkt hebben.

Het geheim van Ninetyfour Label... "Naast dat Ninetyfour altijd streeft naar de beste beschikbare materialen, pasvorm en afwerking, heeft social media op veel manieren invloed op ons merk. We plaatsen elke dag nieuwe producten op Instagram en Facebook. Het is ook een netwerk voor jongeren die hun interesse delen. Als klanten iemand anders zien die Ninetyfour draagt, voelen ze zich verbonden en beginnen ze zelfs met elkaar te praten. Elke dag is een nieuwe uitdaging en ervaring is hoe we meer leren over mode. We zijn erg blij met More Color die altijd zonder veel uitleg begreep waar wij voor staan".

Facts
  • 3D borduring op sweaters
  • 200 caps binnen een dag verkocht
  • Lange rijen voor hun eerste popup shop